Экономикалык коопсуздук жана маркетинг
«Экономикалык коопсуздук жана маркетинг» кафедрасы 2019-жылы И. Раззаков атындагы Кыргыз мамлекеттик техникалык университетинин инженердик-экономикалык факультетинин курамында түзүлгөн. Кафедра башчысы – э.и.к., доцент Өмүрбекова М.Ө.
Кафедра бакалавриат программасы боюнча 581000 «Маркетинг» (күндүзгү жана сырттан окуу), бакалавриат программасы боюнча 580100 «Экономика» (күндүзгү жана сырттан окуу), «Экономикалык коопсуздук» багыттары боюнча адистик (күндүзгү билим берүү) жана «Военмех» БГТУ менен биргелешкен билим берүү программасы менен (РФ, Санкт-Петербург) адистерди даярдайт.
Биздин кафедра Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнө караштуу Финансылык чалгындоо мамлекеттик кызматы, Кыргыз Республикасынын Экономика жана финансы министрлиги, Кыргыз Республикасынын Улуттук банкы, коммерциялык банктар, ишканалар жана уюмдар менен келишимдик негизде кызматташат.
Кафедра менчиктин ар кандай уюштуруу-укуктук түрүндөгү ишканалар, финансылык структуралар (банктар, инвестициялык фонддор, биржалар, аудитордук жана консультациялык фирмалар) үчүн жогорку билимдүү экономисттерди жана маркетологдорду, ошондой эле ар кандай деңгээлдеги мамлекеттик органдар үчүн салык инспекторлорун жана финансы кызматкерлерин даярдайт. Кафедранын бүтүрүүчүлөрү мамлекеттик жана коммерциялык структураларда ийгиликтүү иштеп, өз бизнесин ачып, биргелешкен долбоорлорду ишке ашырууда.
Кафедранын окутуучулары финансылык, инвестициялык жана инновациялык менеджмент, стратегиялык менеджмент, бизнести баалоо, кредиттөөнүн заманбап формалары, баалуу кагаздар рыногу, реструктуризациялоо, финансылык отчеттуулуктун эл аралык стандарттары, экономика жана финансы боюнча маалыматтык технологиялар, керектөө жана өнөр жай маркетинги, ошондой эле бөлүмдүн башка багыттары.
Кафедранын студенттери жыл сайын Эл аралык тармак институту тарабынан өткөрүлгөн илимий конференцияларга, тегерек столдорго, маркетинг боюнча республикалык олимпиадага, финансылык коопсуздук боюнча эл аралык олимпиадага, Россия Федерациясында кылмыш жолу менен алынган кирешеге каршы жана терроризмди каржылоого (МСИ) каршы күрөшүү жаатындагы Эл аралык тармактык институту тарабынан өткөрүлгөн жана башка иш-чараларга да катышышат
Кафедрада ар дайым кызматташууга даяр, ачык-айкындуулук, ак көңүлдүүлүк, ар бир адамга чыныгы жардам көрсөтүүнүн аркасында кесиптештеринин, студенттеринин, аспиранттарынын, бүтүрүүчүлөрүнүн татыктуу урмат-сыйына ээ болгон чыгармачыл жана ынтымактуу жамаат түзүлдү.
Багыттар жана профилдер
«Экономикалык коопсуздук жана маркетинг» кафедрасы Жогорку экономика жана бизнес мектебинин структуралык бөлүмү болуп саналат. Кафедранын курамына профессорлор, доценттер, улук окутуучулар кирет.
Өнүгүүнүн негизги багыттары: билим берүү кызматтарынын сапатын жогорулатуу, окутуучулардын квалификациясын жогорулатуу, илимий, методикалык жана эл аралык байланыштарды өнүктүрүү.
Даярдоо багыттары:
- Окутуу багыты: 581000 «Маркетинг». Бакалавр
- Окутуу багыты: «Экономикалык коопсуздук». Специалитет
- Окутуу багыты: 580100 "Экономика", "Аудит жана финансылык консалтинг" программасы. Магистратура.
Экономикалык коопсуздук жана маркетинг кафедрасынын билим берүү программасы боюнча окутуунун максаттары
«Экономикалык коопсуздук» билим берүү программасы боюнча окутуунун максаттары
Программанын максаты – өлкөнүн, аймактын, ишканалардын, уюмдардын, инсандардын экономикалык коопсуздугун камсыз кылуунун татаал маселелерин чечүүгө, жалпы мамлекеттик, аймактык жана жергиликтүү көйгөйлөрдү чечүүгө жөндөмдүү жогорку квалификациялуу адистерди даярдоо.
Программаны өздөштүргөн бүтүрүүчү, программа багытталган кесиптик ишмердүүлүктүн түрүнө ылайык, төмөнкү кесиптик милдеттерди чечүүгө даяр болушу керек:
Долбоордук-экономикалык ишмердүүлүк:
- Белгисиздик факторун эске алуу менен тапшырмаларды даярдоо жана долбоордук чечимдерди иштеп чыгуу;
- Методикалык жана ченемдик документтерди, ошондой эле иштелип чыккан долбоорлорду жана программаларды ишке ашыруу боюнча сунуштарды жана иш-чараларды даярдоо жана иштеп чыгуу;
- Чарба жүргүзүүчү субъекттердин социалдык-экономикалык көрсөткүчтөр системасын даярдоо жана иштеп чыгуу;
- Менчиктин ар кандай формасындагы ишканалардын жана уюмдардын пландарынын экономикалык бөлүмдөрүн түзүү;
- Ар кандай рыноктордо экономикалык агенттердин жүрүм-турум стратегиясын иштеп чыгуу;
Аналитикалык ишмердүүлүк:
- Чарба жүргүзүүчү субъекттердин ишмердүүлүгүн мүнөздөгөн социалдык-экономикалык көрсөткүчтөрдү жана аларды эсептөө методикасын иштеп чыгуу жана негиздөө;
- Экономикалык эсептөөлөрдү жүргүзүү үчүн маалымат булактарын издөө, талдоо жана баалоо;
- Белгисиздик факторун эске алуу менен долбоорлордун натыйжалуулугун баалоону жүргүзүү;
- Башкарууну уюштуруунун учурдагы формаларын талдоо; аларды өркүндөтүү боюнча сунуштарды иштеп чыгуу жана негиздөө;
- Ишкананын, тармактын, аймактын жана жалпы экономиканын ишмердүүлүгүнүн негизги социалдык-экономикалык көрсөткүчтөрүнүн динамикасын болжолдоо;
Уюштуруучулук-башкаруучулук ишмердүүлүк:
- Экономикалык жана социалдык маселелерди чечүү үчүн чыгармачыл жамааттарды уюштуруу жана аларга жетекчилик кылуу;
- Ишканалардын, уюмдардын жана алардын айрым бөлүмдөрүнүн өнүгүү жана иштөө стратегияларын иштеп чыгуу;
- Менчиктин ар кандай формасындагы ишканалардын жана уюмдардын, мамлекеттик жана муниципалдык бийлик органдарынын экономикалык кызматтарына жана бөлүмдөрүнө жетекчилик кылуу.
«Маркетинг» билим берүү программасы боюнча окутуунун максаттары
Программанын максаты – рынокту сегменттөө, максаттуу сегменттерди тандоо, чарба жүргүзүүчү субъекттердин товарларын/кызматтарын позициялоо (кайра позициялоо), корпоративдик жана инструменталдык стратегияларды иштеп чыгуу жаатында чарба жүргүзүүчү субъекттер тарабынан стратегиялык чечимдерди кабыл алуу үчүн ар кандай багыттар боюнча (рынокту, товарларды/кызматтарды, керектөөчүлөрдү, ортомчуларды, атаандаштарды, маркетинг чөйрөсүн жана маркетинг комплексинин элементтерин изилдөө) маркетингдик изилдөөлөрдү жүргүзө алган жогорку квалификациялуу адистерди даярдоо.
Программаны өздөштүргөн бүтүрүүчү, программа багытталган кесиптик ишмердүүлүктүн түрүнө (түрлөрүнө) ылайык, төмөнкү кесиптик милдеттерди чечүүгө даяр болушу керек:
- Бардык бөлүмдөрдүн ишмердүүлүгүн уюштурууну өркүндөтүү боюнча иш-чараларды иштеп чыгуу, анын ичинде: пландоо, болжолдоо, чыгымдарды жана материалдык-техникалык камсыздоону башкаруу, логистика, сатуу;
- Маркетингдик изилдөөлөрдү жана рынокту сегменттөөнү жүзөгө ашыруу;
- Сервис стратегиясын жана тактикасын, маркетинг бюджетин жана ишкананын бизнес-планын иштеп чыгууга катышуу;
- Ишкананы башкаруу боюнча ишмердүүлүктү уюштуруу, пландоо жана координациялоо жана фирманын рыноктук стратегиясын калыптандыруу;
- Маркетингдик анализди жана контролду жүзөгө ашыруу;
- Жалпысынан ишканалардын ишмердүүлүгүн башкаруу жана контролдоо.
«Экономика» билим берүү программасы боюнча окутуунун максаттары (магистрдик программа «Аудит жана финансылык консалтинг»)
Программанын максаты – коомду, экономиканы, өндүрүштү, илимди өркүндөтүү жана жаңы технологияларды иштеп чыгуу маселелерин чечүүгө жөндөмдүү жогорку квалификациялуу адистерди даярдоо.
Программаны өздөштүргөн бүтүрүүчү, программа багытталган кесиптик ишмердүүлүктүн түрүнө (түрлөрүнө) ылайык, төмөнкү кесиптик милдеттерди чечүүгө даяр болушу керек:
- Башкарууга жана пландоонун, өндүрүштү уюштуруунун, инвестициялык жана инновациялык ишмердүүлүктүн мазмунуна болгон ыкмаларды билүү;
- Улуттук экономиканын, эмгек рыногунун, логистиканын, социалдык экономиканын азыркы глобализация шарттарындагы негизги мүнөздөмөлөрү жана процесстери;
- Өндүрүштү жана башкарууну уюштуруунун керектүү формаларын тандоо, башкаруу чечимдерин кабыл алуу;
- Адамдык, финансылык ресурстарды натыйжалуу пайдалана билүү;
- Экономикалык процесстерди жана кубулуштарды сүрөттөө жана болжолдоо үчүн моделдерди куруу жана колдонуу;
- Социалдык маанилүү көйгөйлөрдү жана процесстерди терең талдоо жана түшүнүү, ошондой эле өз ишинде социалдык-гуманитардык жана фундаменталдык илимдердин методдорун колдонуу;
- Командада иштөө, өз көз карашын коргоо, жаңы чечимдерди сунуштоо, алардын айрымдары улуттук же эл аралык деңгээлде жарыялоого татыктуу болушу мүмкүн;
- Республикада экономикалык реформаларды жүргүзүү жана өлкөнүн экономикалык өнүгүү багыттары маселелерине өз салымын кошуу.
Багыттар жана профилдер
«Экономикалык коопсуздук жана маркетинг» кафедрасы Жогорку экономика жана бизнес мектебинин структуралык бөлүмү болуп саналат. Кафедранын курамына профессорлор, доценттер, улук окутуучулар кирет.
Өнүгүүнүн негизги багыттары: билим берүү кызматтарынын сапатын жогорулатуу, окутуучулардын квалификациясын жогорулатуу, илимий, методикалык жана эл аралык байланыштарды өнүктүрүү.
Даярдоо багыттары:
- Окутуу багыты: 581000 «Маркетинг». Бакалавр
- Окутуу багыты: «Экономикалык коопсуздук». Специалитет
- Окутуу багыты: 580100 "Экономика", "Аудит жана финансылык консалтинг" программасы. Магистратура.

